Thursday, January 13

macammacam

assalamualaikum semua.
malam ni tiba2 plak rase cam banyak mende nk share.tapi kan ape yang aku nk story ni semue ade kaitan mase aku zaman muda2 dulu.tak bermakna aku dah tue ok.im already 20 ok.hehe
actually, macam ni.mesti antara korang penah duk hostel kn.x kre la skolah mane2 pon.hostel sekolah teknik, sekolah agama or watever sekolah mane sekalipon include university.korang mesti banyak pengalaman kn.macam2 la kn, baik buruk sumenye ade.same gak cam saya.saya start duk hostel since saya form1 lg.saya x penah pon g skolah nek bas cam org len.duduk umah, pagi2 mak kejut suh bangun nk g skolah.saya plak awl2 pagi dh nk kne bangun sebab takut x sempat mandi.but for me, itu semue adalah pengalaman yang mengajar saya untuk berdikari tau.and untuk pengetahuan korang, saya memang berdikari pon.saya belajar untuk semua tu.and now, saya dapat.tapi kan bile duk hostel ni, perkara sensitif skali adalah pasal kawan.saya mengaku saya memang x leh lau x de kawan.x de boyfriend pon saya x kisah.im not desperate to any boys.lau ade, ade la.ok stop pasal boy.lau sebut pasal kawan kat hostel kan,there many types of friend that i have found since im 13 years old.thats mean since i stay at hostel.macam2 jenis perangai.baik and buruk semuenye ade.ok stop.saya punye story ni tibe2 terlintas kat kepale tadi sebab ade perkara yang melucukan kat kolej perhentianA  uitm dungun ni.so, saya pon saje2 je la share pasal saya duk hostel. xde kaitan ngan hidup or  yang telah pergi meningalkan kite.now, saya nk cerite ape yang saya maksudkan dengan macam2 tu.jom..!! ni ape yang ade lam kepala saya sekarang.


bila dah jauh memang macam ni.
awak.awak dah jauh ngan saya kn.dulu kite dekat je.sekarang ni nak nampak awak pon susah.tadi saya mesej awk, saya ajak awk kuar. , awak cakap awk nk kuar ngn orang lain.emmm saya pon  cakap x pe la.wpon ade jugak la perasaan saya yang terase hati.saya x nak cakap kat awk je.semue org camni,bile dah jauh, sume buat haluan masing2.nak contact pon susah kn.tapi bagi saya, x semestinye jauh kite x leh kuar skali kn.saya sedih tau.tapi saya terpaksa terima and faham.


terima susah, x terima pon susah.
so, nasib baik aku x terima lg.now, saya nak story lagi pasal cj7 tu.mesti korang ingt lg kn.
bila kite slalu contact x semestinye kite dah kapel kn.bila awk dah mintak kapel and saya buat2 senyap x semestinye kite dah kapel kn.bile awk mesej saya and saya reply mesej awk, x semestinye saya dah trime awk kn.bile saya cakap saya rindu awk, x semestinye perasaan rindu saya tu sama macam saya rindu kat kapel sy.and bile saya cakap saya x nk kapel lg, awak faham2 sendirilah kn.so, sekarang saya kene pekakkan telinge saya bile bercakap ngn awak pasal cinte.sory again cj7.


bila x nak buang je.
membazir kn?dah dapat ape yang die nk, pstu lame2 dah bosan die buang la mnde tu.x bersyukur la manusie ni.dulu bukan main lagi, i love u,u love me.nak ape sume dapat.top up tu x payah cakap la.everyday top up tu wajib.even rm3 pon jadila.buah hati pnye pasal.tapi bila dah x nak, semuenye buang,gambar, hadiah, ape2 je la semuenye berada dalam tong sampah.lau dekat fb tu, siap remove dr friend list ag.adoih..tu la org cakap bile bercinte sumenye indah kn.kentut busuk pon cakap wangi.nak jaga hati pnye pasal.so, len kali.lau nak bercinte tu biar ade target tau,jangan fikir nk bercinte saje2 je.nak hilang boring and suh org cakap die market la konon ade buah hati.padahal hampeh.


and for the last.
to my belove friend.
die demam tau.sedih sangat tengok die.tapi saya cube jugak jage die wpon sebenarnye saya x pandai sangat jaga org sakit.saya cube.saya slalu mencube buat yang terbaik untuk kawan2 saya.ape yang boleh saya buat, sy bagi die makan ubat.nasib bek die x susah cam saya nk makan ubat.kadan2 nak nangis pon ade jugak tengok die demam sebab kn, badan die panas sangat.to awk, sory ye sebab x leh jage sakit awk ngn terbaik.saya boleh jaga hati awk and bagi awk makan ubat time awk sakit tu saya rase dah cukup baik untuk diri saya.sory ye awk.iloveu.


ok now, saya nak stop dah.saya ngantuk.
p/s:ape yang baik daripada saya jadikan pengajaran dan ape yang buruk tu kite sama2 baiki ye.
thanks.

No comments:

Post a Comment