Tuesday, February 15

kini kembali setelah 19hari senyap.

salam.hai u olls.how r u?im fine,ok.before that nak cakap yang rindu sangat nak update belog saya serabut ni.but, rase diri ni macam sibuk sangat.orang busy la katakan kan.macam2 mende nak kene buat, asaimen, test, fikir pasal nak buat kad jemputan untuk dinner and banyak lagi la.x larat nak list kat sni.and macam biase la kan cerite saya yang selau saya update ape lagi lau bukan pasal kawan kan.emmm biase sangat la tu.and now saya rase cam malas nak fikir sebab banyak lagi yang lebih important untuk saya fikir.rase cam pelik la kan saya x fikir pasal kawan.tapi x pe la, bukan selalu pon.before this, saya je yang nak kne fikir pasal hati and perasaan orang lain.sekarang ape kate fikir pasal diri sendiri dulu.boleh kan?tapi x semestinye saya x sayang kaan2 saya.just bagi ruang untuk diri sendiri je.lame dah hati ni tak terjage.before saya stop pasal ni, saya nak kawan2 sume dah la nak gaduh2.lau ade something yang perlu gaduh tu baik fikir banyak kali.kan semue dah besar, so professional la ckit kan.fikir elok2.bukan cakap kat orang lain je, untuk diri sendiri jugak untuk jadi lebih matang.and sory ye kawan2 saya tidak perfect.so, saya tak leh nak nasihat lebih2 kat orang lain.i know who i am.ok stop pasal ni before aku merepek lebih jauh lagi.now nak cter pasal kene buat asaimen kat luar.ape lagi lau bukan asaimen housekeeping tu.serabut.susah sangat ke hotel kat luar2 ni nak bagi kerjasama kat students 2 ni?orang dah cakap elok2 nak nak buat reseach kat hotel die, cakap baik2 die boleh pulak cam tak nak layan je.if nak suh ktorang fax surat kebenaran ke ape ke cakap la.ni macam2 alasan die bagi.padahal boleh jugak promote hotel die kan?tapi x pe la nk try kol hotel lain plak.stop fikir pasal asaimen luar jap. now,test.next week dah start banyak test.so kene la kan study.marketing,food cost, housekeeping theory,sume nak kene banyak bace.and jalan penyelesaiannye kenela study ye.jangan malas.rajin2 kan diri anda ye.okeh, saya nak kene stop kat sni je la.malas dah nak merepek.nanti takut tercarut plak kat orang.bubye.adiosssssss.....

pesanan untuk diri sendiri dan orang lain:dont judge a book by its cover.paham2 sendiri la maksudnye kan?x kan la x paham kot.next, korang boleh tak lau nak cakap kan cakap betol2.jangan nak hipokrit sangat.even saya sendiri pon pernah jugak hipokrit and tak jujur ngn orang lain, saya cube untuk berubah and now saya boleh.and tolong fikir perasaan orang lain before korang nak buat somethings.kite tak tahu kan perangai orang camne,so kenela behave sikit bile berhadapan ngn orang.full stop.

and last but not least, salam maulidur rasul kepada semua umat islam.amin. 

No comments:

Post a Comment