Wednesday, March 2

tekanan menguasai diri.again.

tekanan menguasai diri??yes.sangat2 tertekan dengan kehidupan minggu ni.
first sekali, of kos la test kan.as i told you, dis week i have to face 2 test.housekeeping theory and marketing.
soalan untuk housekeeping tu boleh la tahan susahnye.tapi study kan, boleh la jawab.if tak study boleh jugak kot jawab but common sense la kan.done with housekeeping test.now, marketing.nak kate susah tak la jugak.alhamdulillah boleh jawab.but ade la tinggal satu soalan.tak leh nak fikir dah ape nak jawab kan.komfem2 dah hilang 6 markah.banyak tu.cukup, jangan fikir lagi pasal mende lepas.ok, stop pasal test sebab tak nak fikir dah pasal test.now, sy nak story ckit kenapa tekanan menguasai diri.dis week banyak sangat masalah.tension sangat.macam2 kene fikir.tapi kene jugak face mende ni semue sebab ade yang melibatkan tanggungjawab.walaupon sy tak setanggungjawab orang lain tapi sy fikir jugak tugas sy.nanti ape pulak orang lain fikir, kan?let me list beberapa tekanan yang menguasai diri.


1.lets talk about friends.
-ok.hari tu kan ade entri yang lepas sy say sory kat my friend.kami ade masalah.attention please, tu bukan kawan kat uitm dungun ok.jangan salah paham.actually, we have problem.tak perlu la nak story kat sini kan problem ape.tapi, kami dah berbaik.kami tak suke gaduh lame2.die kawan baik sy.so, tak kan buruk2 kan kawan baik sy sendiri.iloveu nik.now, pasal kawan kat uitm dungun pulak.kenapa semue orang macam nak tinggi suare ngan saya?ye, sy tahu, sy bile bercakap mesti kuat and dengan mulut sy yang jahat ni, sy selalu buat orang sakit hati kan.sy selalu perli2 orang and selalu sangat cakap terus terang bile sy tak suke orang tu.tapi orang mentang2 sy tak kisah orang nak bergurau ape ngan sy, korang suke hati je nak kate ape kat sy kan.sy tak kisah nak bergurau as long as you rase tak sakitkan hati orang.tapi hari tu sy terasa sangat2 ngan someone.even awk kawan sy, sy setuju awk couple ngn die, tak bermakne sy setuju semuenye.and now awk sangat annoying.awk ingat semue orang suke awk cuople ngan die and even kawan sy professional tahap mane pon ingat senang ke nak terime semue tu?sorry to say.and entri sy yang sentap pon sy tujukan khas untuk awk.sorry to say again.sy dah lame sabar.and for you kawan, sy tahu awk sentap ngan sy tapi sy terasa sangat sebab sejak akhir2 ni awk selalu tinggikan suara ok.i know, awk sibuk, banyak kerje nak kene buat.its ok.sy faham.sorry.


2.dinner dhoteliers.
-we are dhmpart4 as organizer for our dinner faculty with corporate diamond theme.
now , kami dah start sibuk2 ngan tugas masing2.me, sebagai exco jemputan ditugaskan berkerjasama dengan afiq.sorry to say afiq, aku susah nak cooperate ngn ko.jujur.aku tahu, bile ko dah diberikan tugas tu, ko kene buat keje tu kan.for example, pasal design kad jemputan tu sepatutnye kite yang kene design kan.ok, ko boleh buat.aku tak boleh buat sebab aku tak kreatif.so, aku serahkan kat ko.design ko dah siap, exco lain pon ade jugak tolong design kad tu.ok, kite kene terime jugak idea orang lain.kite bekerjasama satu batch ok untuk diiner ni kan.so,kenelah terime jugak idea orang lain.tapi ko cam susah nak terime.aku tak cakap yang ko buat tu tak cantik, ko dah cube buat and ko ade hak nak berkeras gne ko punyer design sebab ko yang ditugaskan pasal tu.tapi, kite cube la terime pendapat orang lain jugak.aku tahu, ko dah buat penat2 mende tu, sunawan pon dah explain mende tu sume kat aku and sunawan cakap orang kene fikir la ckit tugas ko kan, ko dah buat penat2 mende tu and tibe2 ade pulak orang lain buat design lain, memang la nak marah kan and sunawan pesan kat aku suh orang yang buat design baru and tak suke ngan design afiq tu bawak die punyer design baru time meeting.biar semue orang setuju yang mane satu nak pilih.ok, sekarang kite ade two design.satu yang ko, and satu lagi yang hanun design.majority orang suke yang hanun design sebab maybe die punyer color and tulisan tu menyerlah.ni aku punyer pandangan la.sorry afiq, aku kene jujur ngan ko, yang ko buat tu dah ok sebenarnye tapi color die tak menarik.sorry.pastu mase aku tanye tadi ko macam tak puas hati sebab orang tak terime ko punyer design.aku tanye ko pon ko macam tak nak jawab je kan.its ok la.aku lebih suke ikut majoriti.so, nak tak nak ko kene terime jugak design yang hanun buat.nak suh aku buat memang tak lah, ko asyik fikir kad je, surat sume2 tu ko tak tnye pulak kan.its ok la, aku tak nak mengungkit.aku kene buat keje aku.ok.stop.sorry again.


3.mr cinta.
-awk.sorry.saya tak nak story panjang pasal awk sebab sy sangat2 frust ngan awk.boleh tak kite stop couple and give me time to think about it.(tak kan la kot)awk terlalu mengongkong sy.sy rimas.sy lambat reply mesej pon awk dah macam ape nak marah kat sy kan.awk, tolong la jadi awk yang sy kenal dulu.dulu sy bebas nak kuar ngan kawan2 sy.but now, nak kene inform awk nak g mane2.sy ade life sy sendiri.sy tak suke bf sy tk bagi sy kuar ngan kawan2 sy.sorry, sebab sy nak pergi mane2 sy tak bgtahu awk and sy rase tak perlu even ngn mak n abah sy pon sy tak inform macam tu skali.awk, kan dah lame awk kenal sy.sy jenis tak suke nak kuar ngan awk everyweek or nak kene jumpe selalu.sorry, sy tak suke.dulu awk boleh faham, tapi kenapa sekarang susah?yes.iloveyou.awk sweet.tapi tak semestinye sy suke cara awk layan saya and suke ngan cara awk amek hati sy.and sorry jugak sy bukan jenis girl yang sanggup buat ape saje untuk awk.ok, sy boleh susah senang ngan awk tapi tak sanggup buat ape saje demi awk.and awk tahu kan, sy bukan jenis pompuan yang selalu ikut cakap awk kan.malam tu awk ade mesej sy yang awk nak balik terengganu and awk nak kuar ngan sy and nak bawak sy g umah awk sebab nak tengok ank sedare baru awk kan.its ok, tak pe.sy setuju nak g sebab nak tengok baby.pastu sy cakap kat awk sy tak nak duk lame2 sebab sy nak balik.nanti mak sy marah.awk sendiri pon dah tahu kan sy tak kan stay umah awk lame2 kan.mak sy tak suke camtu.nanti ape pulak cakap orang sekeliling umah awk.sy lebih sayang kan mak sy drpd awk, so sy kene ikut cakap mak sy.sorry ye awk.sy sayang awk jugak la.hehe.but now, sy tunggu mesej awk je ni nak tahu awk balik ke tak minggu ni.please la balik.imissyou.tapi lau awk balik hari sabtu je boleh jupe sebab hari jumaat cousin sy nak bertunang.so, please inform me awl2 ok sayang.btw, sorry sy tak balas mesej awk and tak jawab call awk sebab sy betol2 nak marah kat awk.sorry.


4.homesick
-please la nak balik umah.saya betol2 rindu umah ni.yeeeaaahhhhh esok balik.suke2.tak sabar ni.balik umah tak nak fikir pasal ape2 yang berlaku and maybe hari sabtu baru kuar ngan die.kalau die balik la kan.hehe.emmm but hari jumaat kene kuar jugak sebab cousin nak bertunang.tapi tak pe la, sekurang kurangnye tak la fikir problem sangat kan.please la tak sabar nak balik umah ni.heheheheheeh.....suke100x.


ok, thats all beberape tekanan yang menguasai diri sy.
ikhlas dari hati.tapi ade lagi yang terpendam.
kalau luah semue, takut termaki kat orang pulak.so, baik senyap je dulu.


to wawa,farid, amir:aku bukan tak nak ikut korang outing minggu ni, tapi sebab korang nak g mesre mall.aku tak nak ikut.lau korang pegi kaytee aku ikut la sebab korang tak kenal sangat kan jalan.so, sorry ey korang.lagipon hari jumaat ni cousin aku nak bertunang.sorry sangat2.jangan salah paham ok.


to hanun:banyak2 sorry daripada diri sy.emosi tak menentu.ilove you hanun.


to ain:hope ko lebih sukses ngan bisnes ko ey.aku sokong ko.dont worry.teruskan usehe ko ok.love you babe.


yuzi mimi:happy birthday.may god bless you ok.imissyou.bile nak balik dungun ni?nak hadioh dop?hehe.iloveyou more la.




                                      -birthday girl-






to wawa:sorry sebab macam tak de mase sangat ngan awk skunk ni.sorry sangat2.iloveyoufriend.


and kawan2 yang lain jugak, ilove korang ok.


to mr cinta:ilove you ok.taking care.


mak and abah.orang paling penting.sayang mak and abah banyak2.paling banyak ok.(taip dalam keadaan air mate mengalir.)


ok, sekian.wassalam.

No comments:

Post a Comment